Інформаційний лист-звернення до деканів факультетів та керівників груп забезпечення освітніх програм Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка!

 Шановні колеги. В даний час іде інтенсивна робота з удосконалення освітніх програм та навчальних планів. На жаль, чимало розробників, особливо тих програм, де ще не введено державних стандартів, намагаються використати цей факт для збільшення кількості аудиторних годин з дисциплін, які закріпленні за факультетом і ігнорують питання пов’язані зі злободенними актуальними для студентської молоді компетентностями. Однією із таких є питання безпекової компетентності.

Увесь цивілізований світ давно визнав престижність безпекової  освіти в житті окремої людини та держави в цілому. Особливо гостро проблема неосвіченості в галузі безпеки  відчувається сьогодні (масові отруєння; пожежі в будівлях, навчальних закладах; вибухи різноманітних вибухових пристроїв; масова загибель людей  в різних сферах життя), а в багатьох випадках ми демонструємо свою неспроможність попереджувати, застерігати, не допускати, допомагати стримувати, рятувати тощо.

І в стінах нашого університету систематично виникають надзвичайні ситуації, внаслідок яких гостро постає проблема безпекової неосвіченості (а, часто, безпорадності) у різних вимірах життєдіяльності людини: не зуміли компетентно і своєчасно попередити, застерегти, не допустити, допомогти, стримати, врятувати…, ‑ все це через відсутність навичок : безпечної організації праці; відповідальності тих, хто створюватиме гарантії безпечного навчання та життя наших дітей; поведінки людини у надзвичайних ситуаціях, які формуються у студентів, більшою мірою під час занять з безпеки життєдіяльності та охорони праці тому, що як показує світовий досвід інструктажі з безпеки життєдіяльності та охорони праці без ґрунтовного навчання з цих дисциплін  є малоефективними.

Увесь викладацький склад кафедри методики викладання фізики та дисциплін технологічної освітньої галузі  глибоко переконаний: за відсутність у навчальних планах підготовки здобувачів вищої освіти навчальних дисциплін безпекового циклу, вся відповідальність, за можливі негативні наслідки описані вище,  лягатиме на  ректора, деканів, керівників проектних груп освітніх програм.

Тому ми категорично проти того,  щоб з навчальних планів підготовки здобувачів вищої освіти зникали безпекові дисципліни.

Оскільки кадровий та матеріально-ресурсний потенціал кафедри повністю відповідають ліцензійним умовам для забезпечення результативної, надійної і якісної безпекової  освіти студентів, маємо підстави пропонувати та просити Вас про наступне:

  1. У навчальних планах підготовки здобувачів вищої освіти ступеня «бакалавр» для формування загальних компетенцій передбачити обов’язкову дисципліну «Безпека життєдіяльності» загальним обсягом не менше як 2 кредити ЄКТС та вивчати її у 1-2 семестрах.
  2. Вважаємо за доцільне зберегти навчальну дисципліну «Охорона праці в галузі» в такому ж обсязі, як і в навчальних планах минулого року (2 кредити ECTS).

Упевнені, що за умов адекватного ставлення до безпекових дисциплін, нікому не доведеться ризикувати чи захищати своє право та безпекову неосвіченість!!! Не рекомендуємо підставляти себе!!!

 

Завідувач кафедри методики викладання фізики

та дисциплін технологічної освітньої галузі   П.С. Атаманчук